메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제40권 제3호
발행연도
2012.1
수록면
304 - 314 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effectiveness of the Science Writing Heuristic (SWH) on students’ perception of science learning environment and metacognitive science learning orientation. Both the experimental and the control group of students experienced five different inquiry activities in the unit of respiration and excretion. The experimental group was taught utilizing the Science Writing Heuristic (SWH) template, while the control group was taught with the traditional laboratory report. The result indicated that students in the SWH group represented the better perception on science learning environment after the intervention. On the contrary, no difference was found on metacognitive science learning orientation between the two groups. Finally, about 47% of students responded that the SWH was helpful to study science. This study implicated that the SWH dedicated to the changes of science learning environment from teacher-centered to student-centered.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0