메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수학교육학회 수학교육 수학교육 제52권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
129 - 147 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Ministry of Education Science and Technology represented National Mathematics Education Advance Plan in 2012. The plan is focused on reinforcing mathematics education, improving understanding about mathematics, and enhancing self-guided learning. After the National Mathematics Education Advance Plan new middle school mathematics textbooks have been developed and they will be used from 2013. The purpose of this study is to analyse those mathematics textbooks to find how the National Mathematics Education Advance Plan is affected to the mathematics textbooks. This study found some important aspects affected from the Advance Plan to those textbooks and some implications for the future Korean mathematics education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0