메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수학교육학회 수학교육 수학교육 제53권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
263 - 274 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of the study are to investigate the effects on academic achievement and satisfaction of thereciprocal peer tutoring in university calculus. First, we classified the test group and the control group andthen applied the reciprocal peer tutoring to the test group. According to results, the reciprocal peer tutoring isvery effective in improving academic achievement. Second, the pre-survey and the post-survey were conducted to the test group. The survey contains fivecategories including 1) background of the participants, 2) learning objectives and expectation, 3) the intention ofthe continual learning Mathematics, 4) the individual self-efficacy, and 5) general Mathematics learningsatisfaction. We found some facts from the difference between the pre and post surveys. The learningsatisfaction has improved after the reciprocal peer tutoring in the test group. Even though this trend has notchanged regardless of sex, high school levels and teaching understanding.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0