메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사진학회 AURA AURA 제32호
발행연도
2014.1
수록면
1 - 12 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Purpose of this study is to understand about Mask & Signifier of Photography in 『 La Chambre claire』In the pursuit of this purpose, it would be focused on Richard Avedon's “William Casby, Born a Slave(1963)” and August Sander's portraits in 『La Chambre claire』. I mainly discuss here the photography and text of Chapter 15. since this chapter is critical as ‘signifier’ of the photography. And when Roland Barthes mentions the mask is the difficult region of photography, he is describing with intertext of Italo Calvino's illusion literature and Bertolt Brecht's epic theater. Brecht used the theater as forum for social critique. This study is to exaime the relations of the photography and epic theater.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0