메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제18권 제2호
발행연도
2011.1
수록면
69 - 89 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The study explores the existence of English learning anxiety among college students in Korea. Specifically, it aims to study college students' foreign language classroom anxiety in the English communication classes run by native speaker teachers. For the purpose, a questionnaire survey (Foreign Language Anxiety Scale: FLCAS) complemented with qualitative interviews was conducted. The participants were 396 university students taking the general English courses as a requirement for graduation. The findings show that unlike the previous studies on the foreign language anxiety, the students' anxiety level is not significant. Also, the students gained confidence in speaking with foreigners in English owing to the English classes taught by native and Korean teachers alternately. Based on the findings, some pedagogical implications are provided on how to provide students with a learner-centered, low-anxiety classroom environment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0