메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제21권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
69 - 88 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effects and satisfaction of short-term intensive English program at a 4-year private university in Busan. The participants are 149 students who took summer TOEIC classes. Their TOEIC scores were compared in terms of gender, major, English level, and types of classes, before and after the program. The results of this study showed that the students were strongly satisfied with the program, and their average TOEIC scores after completing the intensive English program were 96.39 points higher. Depending on their types of classes, students' perceived effects and satisfaction were significantly different. Possible reasons were explained. Based on this study, several suggestions were made for more effective intensive TOEIC program development and implementation

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0