메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제21권 제3호
발행연도
2014.1
수록면
117 - 142 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses the double constructions of the subject-case markers in Korean. In doing so, this paper reviews previous hypotheses and theories on this topic by introducing three major hypotheses on them. The main research questions of this paper include: 1) What are the grammatical functions of the subject-case markers in children’s earlier language development? 2) What are the developmental orders and phases of Korean subject-case markers? and 3) What is the most typical syntactic forms of Korean subject-case markers? Having discussed those major hypotheses, this paper argues for the hypothesis that the structure of ‘NP1(focus) + NP2(real subject)’ might be an original type of the double constructions of the subject-case markers. To support this argument, this paper investigates the real speech examples of two young children by analyzing their oral utterances involving subject–case markers. The discussion of this paper will shed some lights on the understanding of the double constructions of the subject-case markers in Korean and in other languages

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0