메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제19권 제1호
발행연도
2012.1
수록면
119 - 130 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to explore Korean college students' perception toward TOEIC(Test of English for International Communication). While a small body of previous studies looks into TOEIC and Korean learners of English(KLE), their focus is not on Korean learners' perception toward TOEIC but on the development of effective TOEIC courses for KLE, learners' strategy and TOEIC, and the development of online TOEIC courses. To fill this lacuna in the literature, this study examines how KLE perceives TOEIC based on data collected both qualitatively from 20 college students and quantitatively from 652 college students. The data shows that Korean college students tend to view TOEIC as a means of pursuing their future careers rather than as an opportunity to test their English ability. Pedagogical implications for effective material/course development based on the result are discussed

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0