메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제23권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
45 - 60 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to examine a statistical evaluation of the achievement of the Elementary English Specialist Teachers’ In-service English Training Program at Y University. In order to achieve this purpose the following questions were studied: (1) Is there a possible corelation between the teachers’ degree of achievement of the program and their education career and experiences in the Elementary School? (2) Is it significant to conduct a discussion on the corelation between the major of the teachers’ undergraduate degree and the improvement of their English ability? (3) Is it practically worthwhile to lead a discussion on the corelation between the former and the latter scores of the TEPS which the participants took during the program? The results on the aforementioned questions are not so much positive. However this study is expected to contribute to the overall improvement of the program in the future

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0