메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제17권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
99 - 130 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined how the university students in an English composition class utilized process-oriented writing to develop their writing skills and scaffold their learning through the process. It also studied the students' reflections on the class, as well as demonstrated educational implications from the study. The methodology the current study used was qualitative research. To answer the established research questions the author conducted surveys, collected writing samples, and observed students' learning behaviors. Through the data collection and analysis, themes (findings) emerged, including prewriting, writing, and post writing activities, and the results from the process-focused writing. The findings present that the students experienced emotional scaffolding in writing by shifting from their fear and anxiety to confidence and interest. The study also showed the importance of the teachers' roles and pedagogical decisions in writing instruction. The instructional decisions they made was strongly connected with the students' perceptions, emotions, and learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0