메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제21권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
149 - 166 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the effects of ability grouping in university TOEIC classes on academic achievement. The students are divided into three experiment groups, i.e. beginning, intermediate and advanced, based on their CBT scores. The research questions are as follows: (1) Are there any differences between the Computer-Based TOEIC(CBT) scores before and after a treatment; (2) Are there any effects of ability grouping on students' TOEIC achievement? The CBT scores taken from a given semester of both the experiment and control groups are compared with their scores after the treatment respectively, to evaluate improvement of each group. Statistical analyses are employed such as independent two samples t-test and one-way ANOVA. The results show that the CBT scores of all the three experiment groups have significantly increased. leading to the conclusion that ability grouping in TOEIC classes may positively have influenced students' CBT achievement

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0