메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국청소년시설환경학회 청소년시설환경 청소년시설환경 제15권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
65 - 74 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop the group figure therapy for peer relationship skills andself-esteem and examine the effectiveness of using the program. Based on the results for study, 15-sessiongroup figure therapy, which included 6 steps for intimacy, peer recognition, peer cooperation, positive selfrecognition in family, positive self recognition in peer group, was developed. Then the researcher conducted theprogram for 55 children in 6 community child center. 55 children participated in the group figure therapy twicea week for 8 weeks. A peer relationship skills and self-esteem of children in community child center increasestatistically meaningful between the pre-post tests. The group figure therapy affected the peer relationship skills and self-esteem of children in community childcenter. Major finding were as follows: The group figure therapy program improved children's peer relationshipskills and self-esteem. Especially, it improved the abilities of intimacy, peer recognition, peer cooperation, positiveself recognition in family, positive self recognition in peer group.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0