메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제15권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
398 - 413 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aimed to investigate whether video-based e-learning (i.e., the Educational Broadcasting Service (EBS)) influences the achievement of Korean high school students (years 2-3) in English as a foreign language (EFL) through the mediation of their use of behavior control strategies. The study used data from the 2010 and 2011 Korean Education Longitudinal Study of 2,309 students. Structural equation modeling was used to analyze whether the behavior control strategies mediated consistent use of EBS with high school students and whether video-based e-learning led to an increase or a decrease in the students’ EFL achievement test scores. In general, consistent EBS use resulted in changes in the high school students’ EFL achievement test results with the mediation of the behavior control strategies. However, a decrease model showed slightly better model-data fit than an increase model because in the decrease model the time management and resource use strategies had a significant negative relationship to decreases in the EFL test scores between year 2 and year 3. As a significant function of time management, EBS use seemed to work in preventing decreases in EFL achievement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0