메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기계기술학회 한국기계기술학회지 한국기계기술학회지 제15권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
459 - 463 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Brake noise is an important one of the requirement techniques in the brake system. This paper uses the drum design variation for the optima control factors to reduce brake noise and uses drum wear limit for the noise factors using the robust design of Taguchi Method. This paper uses the L18(21*37) type that define the 2 level and 3 level mixed or orthogonal array and carries out 18 kinds of tests. Through these tests, the optimized levels and contribution of control factors are verified quantitatively and help the robust design predicted the drum wear. Finally verification tests are carried out. This work is promised to be applied to the robust design of drum noise reduction in the brake system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0