메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등체육학회 한국초등체육학회지 한국초등체육학회지 제17권 제1호
발행연도
2011.1
수록면
85 - 92 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This is to review the general perceptions of elementary school teachers about gymnastics among teachers in elementary school and to provide important information for proper perception reorientation and for active gymnastic learning, with the following results; First, major middle category factors for gymnastics perceptions are artisitc gymnastics (25.2%), expression factors (20.9%), free gymnastics (14.6%), psychological factors (13.1%) and physical strength (11.2%). Second, major small category factors for learning gymnastics perceptions are tumbling (9.7%), youth and national gymnastics (7.2%), beauty (6.8%) and pliability (6.3%). Third, the factors for learning gymnastics perceptions are classified in order of small category (18), middle category (8) and large category (5). Gymnastics is highly estimated and it is beautiful and brilliant sports in the esthetic aspect, supple and powerful sports in the physical aspects, hard and painful aspect in the mind aspect by the gymnastics teachers. Furthermore, they thought in the one of mass media, gymnasts are hightly estimated very noble.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0