메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제26호
발행연도
2013.1
수록면
47 - 73 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to illustrate how to improve the details of a computer-based test (henceforth CBT) for adult English language learners on the basis of a needs analysis and test-takers’ feedback. The project of developing a CBT had been carried out by a foreign language examination center at H University in Korea. A total of 152 university students took part in a survey for a needs analysis of their CBT preferences. A quantitative analysis of survey data was conducted for 38 adults who took the first version of the test. Both groups agreed on the validity of a CBT for the integrated-skill format. They responded that approximately 150 minutes is an appropriate length for a CBT for adults. These findings support the idea that it is necessary to analyze target users’ needs and feedback for the design, administration and improvement of a new form of English proficiency test. This paper will be particularly useful for those who intend to develop a CBT for adults.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0