메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제28호
발행연도
2014.1
수록면
47 - 82 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to analyze the characteristics of English speaking and writing lessons that are given under five differing teaching conditions. These teaching conditions are: the ‘advanced-level students' condition, the 'low-level students' condition, the 'large class size' condition, the 'integration with listening' condition, and the 'integration with reading' condition. For this purpose, the study analyzed 55 lesson plans, related materials, and video clips which were developed to teach high school students five different speaking tasks and six writing tasks under these five teaching conditions. The analyses focus on the characteristics of each lesson phase (pre-speaking/writing activities, while-speaking/writing activities, and post-speaking/writing activities) for each teaching condition. It is hoped that the results of this study may provide practical knowledge and considerations for English teachers who intend to design their English speaking and writing lessons under different teaching conditions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0