메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제44호
발행연도
2018.1
수록면
311 - 334 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In the era of preparing for the fourth industrial revolution, problem-solving ability is the most important ability. However, in order to solve the complicated and diverse problems of society quickly, accurately and rationally, we need not only individual capacity but also team activity. Therefore, the ability to search for solutions through collaborative activities with other people is desperately needed. In this study, we propose a new instructional model to improve learners’ problem-solving ability and communication skill. And this model suggests a way to transform and to expand thinking through foreign literary text in a liberal arts curriculum rather than the major courses. It is a teaching method to develop problem-solving ability and creative thinking by using foreign literature text while communicating with others. The emphasis in this model is to identify the nature of the foreign literature text through team communication activities. The process of understanding and the process of problem-solving are performed simultaneously. It enables the learner to enjoy the foreign literature text properly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0