메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한양대학교 현대영화연구소 현대영화연구 현대영화연구 제4권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
177 - 194 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Go(2001), Blood and Bones(2004), and We Shall Overcome Someday(2004) won prizes at film awards in Japan. These films have supplied various issues about Korean diaspora in Japan to Korean audience. These three films adopted Korean-Japanese's true-life dramas as subject matters, and suggested interestingly various issues regarding Korean diaspora. Korean Japanese cinema is absolutely nutritious elements to diversify and enrich Japanese cinema. But, Korean-Japanese cinema also expands Korean cinema beyond its border as a national cinema. Therefore, we should watch again Korean-Japanese cinema right now with a view point in which Korean cinema has to be formed under more careful consideration and reflection from a racial, national, and class diversified situation. Now, we witness postcolonialsim, having gone through a typhoon of war and assimilation by Japanese during Japanese imperialism, and another hurricane of Japanese militarism, national liberation, national division, and Cold War. I will explore how Korean-Japanese cinema brings up a vision, asking cultural identity under the circumstance of postcolonialism. Go, Blood and Bones, and We Shall Overcome Someday made by Korean-Japanese filmmakers have Korean-Japanese main characters on their narratives. Therefore, these films present Korean-Japanese's vivid living conditions very realistically. I will examine what these films have historical values on film of the present time in this article.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0