메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제49호
발행연도
2012.1
수록면
29 - 57 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study is to present a study on the project-based learning thorough UCC production in Korean Language Education. Project work is based on the learner-centered education. Learners can communicate through integrated language skill built for interaction. Project work can be presented as newspaper,magazine, report, UCC videos and etc. Making UCC videos can be a medium that can motivate and lead participation to the learners who are familiar with multimedia. Therefore, the present paper suggests the instruction model with UCC production in the project work that can be used in Korean Language Education. The instruction model proposes the process of the project work in the company with the levels of UCC production. It is expected that the effect of language learning and affective domain of learners’ education can be presented through this instruction model.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0