메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제17권 제1호
발행연도
2011.1
수록면
107 - 131 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated the relationship between the quantitative features of L2 learners' word association and their L2 proficiency by using a word association test which adopted a time-constraint method. Forty-six Korean subjects (23 advanced and 23 intermediate level L2 English learners) along with twenty-three native speakers of English participated in an experimental study. The results of the study showed that: 1) L2 proficiency is positively related with the total number of responses that L2 learners can produce for a stimulus word in a given amount of time; 2) L2 proficiency is positively related with the degree of group response commonality; and 3) no positive correlation in the proportion of paradigmatic and syntagmatic responses is found between the advanced and intermediate L2 groups. It is also discussed that the proposed time-constraint method better reflects subjects' potential capacity to produce associations than traditional methods.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0