메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26호
발행연도
2008.1
수록면
109 - 127 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores Korean nonnative English speaking teachers' (NNESTs) struggling with their nonnativeness in the TESOL profession. Four Korean NNESTs in a university language program participated in this study. Interviews and personal conversations are the main data collection methods. The participants had a high enough level of English proficiency to teach. However, they viewed themselves as second-rate teachers because of their lack of native-like pronunciation and target language cultural knowledge. They were also discriminated against in the TESOL profession because of their nonnative status. Therefore, they needed to reconstruct their images. This image reconstruction process started from their resistance to the inferiority to native English speaking teachers (NESTs). Their strategies to remove negative self-images were: (1) TESOL training in English speaking countries and (2) experience in the target language culture. Ultimately, three out of four participants could reconstruct positive images on the basis of their academic and cultural experience in the target language countries, while one participant could not do so because he lacked such experience.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0