메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제12권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
27 - 48 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this paper is to explore learners’ perspectives toward Ted_ed, which was used as a tool for a general English college-level class in Korea. The data were collected from thirty students who had enrolled in general English II for the winter session. The data collection included observation, semi-structured interview, and an open-ended questionnaire. According to the data, a majority of the students responded that they were satisfied with the Ted_ed. Especially, they favored the instructor’s teaching method using Ted_ed. They also reported that the Ted_ed videos captured their interests. The study suggests the following two implications. First, Ted_ed can be incorporated with group work considering individual learners’ characteristics. Also, an instructor’s careful efforts in selecting Ted_ed videos are needed because some learners might perceive the video clips in Ted_ed as difficult.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0