메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제24권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
31 - 55 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is using symbols to support learners who study Korean to communicate smoothly between cultures. Especially, among symbols, it uses animal that are closely related to human life, and examines culture education contents that can prevent misunderstanding and enable for a more profound communication. For this, we have compared animal symbols expression of Korean language and animal symbols expression of Chinese people learning Korean language, and examined commonness and difference, to organize what is required when using animal symbols in Korean culture education. Throughout this study, Korean language teachers can forecast in advance, what errors are committed when learners who study Korean as a foreign language apply smile using animal symbols, and enable a more profound communication to them by using animal symbols effectively. (Kyung Hee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0