메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제26권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 35 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to seek for improved directions of the Korean curriculum of Korean studies abroad through analysing the foreign language curriculum in KU Leuven in Belgium (2014-2015). As a result of analysis, foreign language curriculums in KU Lueven are divided into ‘Tall-en letterkunde(언어문학사)’ and ‘Taal–en regiostudies(언어지역학사)’, both of which are in common in the sense of teaching foreign languages as a major study at the university, however, have a difference in the fact that ‘Tall-en letterkunde(언어문학사)’ is the curriculum focusing on the knowledge of linguistic, translation and analysing skills to improve better communication ability, whereas, ‘Taal–en regiostudies(언어지역학사)’ is the curriculum reinforcing gradational education system by linguistic knowledge and language practice to understand learners’ target regions. Through this analysis, this study proposes to develope alternative Korean curriculum in Europe in the direction of ‘Taal–en regiostudies(언어지역학사)’, and to design new curriculums improving linguistic skills to understand Koreans documents and analysis by making up text analysis modules in the course of ‘Tall-en letterkunde(언어문학사)’’ into Korean language curriculums on the purpose that the Korean language curriculum should be geared up as study tools for Eastern Asian studys.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0