메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제26권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
66 - 95 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The use of the first language (L1) in the second language (L2) classroom remains a controversial issue in communicative language teaching approaches. Although the first language has been widely used as a cognitive or communicative tool in the second language classroom interaction, its importance or function has been rather ignored or undervalued or even sanctioned in the discussion. This study aims to find a way to utilize or foster the first language by affirmatively understanding its existence and efficacy. It is hoped to enable learners’ merit of using the first language to be optimized by investigating the purpose and context of the first language use in language learning. The experiment shows that the use of first language has been decreased in higher level interactions and cognitively less demanding tasks and the purpose and aspects of the first language use varies depending on the characteristics of tasks given to students. This study will conclude that the first language plays a role as an tool for learning not an obstacle in the second language classroom and be followed by investigating its pedagogical implications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0