메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제16권 제3호
발행연도
2005.1
수록면
253 - 274 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Korean Language has been adopted as a subject of foreign language tests in the Center Test, entrance examination for University in Japan, conducted by Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology from January 2002. Comparing with Korean’s being adopted as one of foreign language tests in SATⅡ, entrance examination for University in United States, this was somewhat late, but considering the importance of relations between Korea and Japan this has great significances. To make sure that the Korean Language obtain strong and firm status, in high school curriculum as a means of communication not activities for fun or hobby, the Korean language tests in the Center Test should be a fair and precise standard to evaluate language abilities. Therefore this study examined the conditions of Korean tests in the Center Test and analyzed types and contents of tests conducted from 2002 to 2005. The detailed and concrete study about vocabulary and grammar should be done in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0