메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제22권 제2호
발행연도
2011.1
수록면
139 - 160 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study conducted perceptual training experiments on Japanese and Chinese learners of Korean in order to examine how the perception of the three-way distinction of Korean stops differs by the learners' native languages and find out whether perceptual training can remove such difference. Before the perceptual training, the patterns of perception appeared the opposite in Japanese and Chinese learners. The Japanese discriminated lenis the best and their distinction ability was relatively lower in aspirated and fortis. However, the Chinese discriminated fortis the best and their distinction ability was relatively lower in lenis and aspirated. After the perceptual training, the distinction ability of both the Japanese and Chinese improved in all phonemes, proving the effects of the training. Especially, the distinction ability of the Japanese improved greatly in fortis, shaping the patterns of perception of the learners of the two countries similar. Through these results, it was possible to verify that perceptual training exerts positive effects on the improvement of phoneme distinction ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0