메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제24권 제1호
발행연도
2013.1
수록면
155 - 176 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I set up educational goals of phonological rules, classify the educational contents of these related to ㄹ and map out a specific lesson plan about rules related to syllable initial ㄹ. The results are as follows. The goals of phonological rule education are in 1) improving the convertibility of writing form and pronunciation form, 2) integration with word and grammar education. 3) enhancement fluency as well as accuracy that can be achieved through practicing the domain of phonological rules. The educational contents of phonological phenomena related to grapheme ㄹ are divided three categories 1) syllable initial ㄹ like ‘권력, 생산력, 능력, 국력’ 2) syllable final ㄹ like ‘설날’ 3) the word initial law like ‘노동, 유창’. The first category is phonological rules caused by allophone distribution constraint. I present a definite teaching plan about the first category. This is based on educational goals which are discussed in chapter 2. (Kyungsung University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0