메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제25권 제3호
발행연도
2014.1
수록면
29 - 58 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the strength of grammatical cue and lexico-semantic cue in Korean sentence interpretation of Korean learners of Chinese. In the case of Chinese, word order is the most reliable cue for determining the subject and object in a sentence. In contrast, word order in Korean is much more flexible, and case information is the most important cue for marking these grammatical and functional roles. In each sentence, lexico-semantic cue, syntactic cue and morpho-syntactic cue were either competed or consistent with one another. The results showed that the learners relied on word order. However, The learners’ performance improved, they became more adept at noticing and processing case-marking information. (Hankuk University of Foreign Studies)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0