메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제21권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
29 - 58 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This Study presents reading strategy categories and individual reading strategies implemented by Chinese background speakers of different Korean proficiency levels. As a result of analysis, the present study suggests three conclusions. First, compared to intermediate learners beginners show no statistical significance in the use of strategic categories and individual strategies. However, compared to advanced learners, they use more strategic categories such as the 'social reading strategy', the 'affective reading strategy', and individual strategies such as 'translating', 'questioning' and 'emotion controlling'. Second, no strategic categories are significantly employed by intermediate learners compared to beginners, but individual strategies such as 'paraphrasing' is used frequently. Unlike advanced users, Intermediate learners tend to use more strategic categories such as the 'social reading strategy' and 'affective reading strategy' and more individual strategies such as 'translating' and 'questioning'. Third, as for advanced learners, no statistical significance are found in the use of strategic categories but employ individual strategies such as 're-reading' and 'no translating' frequently compared to beginners. Advanced learners, compared to intermediate learners, present no difference in the use of strategic categories but frequently employ individual strategies such as 're-reading'.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0