메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제23권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
115 - 141 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the possibility of using Twitter in Korean education and to describe the educational effect of Twitter on Korean education. To accomplish this job I have investigated how students use Twitter for learning Korean, their perception on Twitter and whether incidental vocabulary learning has occurred after using it. 15 students who registered for intermediate Korean lesson participated in this study. After performing tasks using Twitter, a questionnaire and oral interview were administered to participants to elicit their perception of Twitter. For investigating the effect of Twitter on incidental vocabulary learning Vocabulary Knowledge Scale(VKS) was reported. According to the result of this study, students used Twitter for communicating with their class mates. Thus we confirmed that they used Twitter as a tool of forming social network. Students could recognize new vocabulary when they read the posts in Twitter. However, incidental vocabulary learning did not occur.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0