메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제23권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
143 - 170 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
From the researcher’s observation as linguists and lecturers of Korean at University of Malaya most of the students have shown difficulties in learning Korean particles, endings, and the honorific systems. Perhaps one of the most difficult items for learning Korean is the system of particles and endings for the Malaysian speakers. It therefore might be helpful to study this issue from a comparative and contrastive linguistics perspective. If effective methods are developed based on these theories, the learning of Korean is expected to be easier. The Korean particle system consists of three major parts, i.e. Case markers, Postpositions, and Conjunction particles. These parts have their unique functions and meanings at the system of particles. In comparative and contrastive linguistics, there is a similar grammatical structure, i.e. Preposition systems, in Malaysian language comparing to Korean particle system as bellows

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0