메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제47호
발행연도
2011.1
수록면
77 - 110 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the ways of classification for questions in a second language classroom setting. In order to examine the validity on standards of classification, the various problems of referential questions and display questions proposed by Long & Sato (1983) were reviewed. Long & Sato (1983) insist that referential questions can promote student-teacher interaction in the classroom. In contrast, they argue that display questions can cause students to become passive. However, based on the frameworks of conversation analysis, I insist that questions do not have their own function, and the role of questioning can change depending on the instructional object, lesson level, and structure of conversation in the classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0