메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제52호
발행연도
2013.1
수록면
425 - 452 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present article aims to review the direction and contents of speaking Korean instruction. The study adopts internal approaches and discourse analysis methodology in investigating speaking instruction with own speaking’s properties and reviews past educational contents mainly from the teaching methods and Korean textbooks focusing on critical thoughts. Moreover, the study analyses the performance of speaking test of present Korean learner’s as well as the performance of speaking test discourse 10 years before. This study strives to found out present Korean leaners have low speaking proficiency than 10 years before, and persuade speaking Korean instruction should be changed. Through these efforts, this study sets its own directions as ‘BupGoChangSin Korean speaking instruction’. This study suggest speaking Korean instruction should pursue improving conversational abilities and spoken grammar as well.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0