메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제46호
발행연도
2011.1
수록면
253 - 296 (44page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates the relationships of cognitive and affective individual difference variables (i.e., second language [L2] aptitude and L2 learning motivation,respectively) to proficiency and achievement in Korean as a second language (KSL)for Chinese learners of Korean enrolled in a university-affiliated Korean language institute. The data were analyzed by a variety of statistical methods involving correlation and multiple regression. The subtest scores of the aptitude test battery showed strong correlations with overall L2 proficiency and achievement in speaking,listening, reading, and vocabulary and grammar, while measures of the attitude/motivation test battery also correlated with L2 success in reading and speaking to a certain extent. The present study contributed to an in-depth understanding of factors that influence success in KSL and highlighted utility of the aptitude and attitude/motivation test batteries used in this study for predicting L2 success of learners of Korean. Implications for further research and limitations of the present study were also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0