메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제32호
발행연도
2006.1
수록면
35 - 56 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim SeonjungKang Hyunja. 2006. 10. 30. A Fundamental Study for Development of a Korean Idiom Textbook and a Model Unit. Bilingual Research 32, 35-56. Recognizing the importance of culture in language learning, this paper suggests a cultural education through the use of Korean Idiomatic expressions. Idiomatic expressions not only reflect how people think and live, they also cover various themes. Korean language learners have difficulties in understanding Korean idiomatic expressions because they contain elements of Korean culture. Korean language learners should be systematically educated in idiomatic expressions to effectively communicate with Koreans, as well as to better understand Korean culture. Therefore, it is essential to study how to teach them effectively, and a cultural education textbook based on this study will have to be published. This type of textbook will offer a chance to easily learn Korean idiomatic expressions by providing an interesting format. The aim of this paper is to find the best direction for developing a textbook of Korean idiomatic expressions, and to present a unit as a model about their education.(Keimyung University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0