메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제32호
발행연도
2006.1
수록면
159 - 190 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim Hojung. 2006. 10. 30. A Study on the Contents of Pedagogical Grammar Knowledge for Korean Language Teachers: Focusing on Korean Adnominal Constructions. Bilingual Research 32, 159-190. This study aims to present what pedagogical grammar knowledge is needed for language teachers regarding to Korean adnominal constructions. For pedagogical grammar knowledge, teachers should know grammatical features of Korean adnominal constructions which can be problematic for Korean language learners. Also, Korean language teachers need to know how to recognize, evaluate and treat errors in Korean adnominal constructions. Then, teachers should develop syllabus and teaching methods according to principles of L2 acquisition by analyzing and reorganizing grammatical contents of textbooks. Grammatical features of Korean adnominal constructions which can be problematic for learners are related to the morphosyntactic form and meaning of adnominal endings such as ‘-(으)ㄴ’, ‘-(으)ㄹ’, the nature of conjugated adnominal endings, choice of adnominal endings depending on the semantic features of verbs and the place of modifying and modified form in a clause. Based on this pedagogical grammar knowledge, teachers can evaluate appropriateness and efficiency of grammar descriptions in textbooks and treat learners' errors properly.(Korean language education institute of Seoul National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0