메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제45호
발행연도
2011.1
수록면
309 - 330 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analysis effect of teaching using by duration of syllable for Chinese L2. The accent errors of Chinese L2 who study the Korean on the proposal of previous researches can be summarized in two ways. One is the error due to an interference of Chinese accents and rhythms, another is an accent realization of a specific vowel. Two types of errors by experimental phonetics and reviewing critically of the previous researches are the purpose of this paper. Experimental groups are three; the Korean group, the Chinese learner group at the beginner level and a Chinese group at the advanced level. At thirty six declarative sentences, it compares final lengthening and falling boundary tone between Korean and Chinese groups in order to account for the errors of an interference of Chinese accents and rhythms and then it compares syllable duration and value of changing pitch between V-V word and V-CV word in order to account for an accent realization of a specific vowel. Cause of these error is duration of syllable. Thus the goal of this study is to make sure whether errors amendment ratio of entire prosody by syllable duration education is good or not.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0