메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제55호
발행연도
2014.1
수록면
381 - 407 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to analyze some major Korean language curricular for overseas Koreans from the aspects of heritage language education, finally in order to seek the developmental direction of Korean language education as a heritage language education. Firstly, this article reviews the concept of heritage language and some existing studies on this subject for the purpose of drawing some issues(i.e., target learner, language usage environment, final access goal, learner’s identity, teaching method, etc.) on Korean heritage language education. And then, five major Korean language curricular for overseas Koreans are analyzed round these issues. Finally, this article is concluded by proposing some development or improvement directions of the Korean language curriculum as heritage language as follows. (1) Korean language curriculum for overseas Koreans should be a heritage language curriculum. (2) Korean heritage language curriculum requires final access goal setting and teaching method considering overseas Koreans characteristic. (3) The content and structure of Korean heritage language curriculum should consider overseas Koreans double identity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0