메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
무용역사기록학회 무용역사기록학 무용역사기록학 제52권
발행연도
2019.1
수록면
95 - 109 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper looks at Formosa (2017), the last full-length dance work by the founder and artistic director of Cloud Gate Dance Theatre of Taiwan, Lin Hwai-min. As a former writer and trained journalist, he is a socially aware choreographer who expresses his concern for his society through dance. I first contextualize his oeuvre with his earlier pieces based on the theme of Taiwan such as: Legacy (1978), Portrait of the Families (1997), White Water & Dust (2014 double bill), and Rice (2013), leading up to this full-length multi-media production. I also explain the hybridized Cloud Gate corporeal training from the East (e.g. taiji daoyin, Chinese martial arts) and the West (e.g. ballet, Martha Graham modern dance technique), as I unravel how Lin Hwai-min executes his citizenship through choreography.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0