메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

W. B. Yeats's Dramaturgical Influence on Three One-Act Plays by the Australian Playwright Louis Esson
추천
검색

W. B. Yeats's Dramaturgical Influence on Three One-Act Plays by the Australian Playwright Louis Esson

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국예이츠학회 한국 예이츠 저널 한국 예이츠 저널 제58권
발행연도
2019.1
수록면
135 - 162 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
W. B. Yeats's Dramaturgical Influence on Three One-Act Plays by the Australian Playwright Louis Esson
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper traces W. B. Yeats’s bearings on the Australian playwright Louis Esson. The branching out of Yeats’s influence in discussion can be traced back to one single play, Cathleen Ni Houlihan (1902). Cathleen Ni Houlihan is structured by the twin formal factors, the diegetic-space centeredness, and the mimesis of the protagonist’s embodied reorientation, which together constitute what I call “the technique of spatialization.” What Esson takes from this play, by reconstruction, is not the perpetuation of Irish folklores, but the staging form of spatialization. This particular staging technique has been extensively adapted by Esson to offer the spectators the imagination of the hostile space of Australia in three one-act plays, including Dead Timber, The Sacred Place, and The Drovers. This essay looks at the global Yeats in these plays in the context of early twentieth-century Anglophone modernism and offers a way to explain how the (re)mapping of space is at stake in the playwriting for cultural nationalism.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0