메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동현 (영산대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 한국동력기계공학회지 제23권 제6호
발행연도
2019.12
수록면
79 - 87 (9page)
DOI
10.9726/kspse.2019.23.6.079

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Trailers carry large containers from port container terminals to various destinations. They are manually locked with twist locks on trailers as they move through short or long distances. Confirmation on the locking and unlocking of twist-locks before transportation of containers entirely depends on the trailer driver. There are instances where the container falls off trailer due to inappropriate locking or intentional unlocking. This paper suggests a new design that automatic locking mechanism is available in order to develop a better lock system for reduce the risks. In addition, the finite element analysis was conducted to identify the structural stress on each component. The improved model showed a minimum safety factor of 1.35-2.79 under the maximum load condition of usage environment. This new design can really assist in curbing such accidents like containers falling.

목차

Abstract
1. 서론
2. 제품설계
3. 유한요소해석
4. 설계 개선 및 구조안전성 분석
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-550-000242756