메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김우진 (고려대)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제50호
발행연도
2019.12
수록면
31 - 52 (22page)
DOI
10.29324/jewcl.2019.12.50.31

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes Chekhov’s ‘the Bear (1923)’ & Andreyev’s ‘He Who Gets Slapped (1927)’ based on Russian plays out of ‘Toweolhoe’ & ‘General Art Association’ in the 1920s. Through this, I would like to figure out what position of acceptance literature and the characteristics of modern drama. The unfinished revolution and the trauma of colonial experience were remained thru the independence movement of 1919. It was constant motivation for the people who created the modern drama. In the series of modern theater performances of Russian plays during this period are constantly demonstrated and served as a symbol of the independence movement of 1919. The narrative of a play denies its previous values or it can lead to an unhappy clown’s life which throws himself into the humorous life for shaking the foundations with laughter, unpredictable situations and hostility. The sign that the play represents roughly by the narratives is persecution, hatred, resignation and disgust as a result of catastrophic and downfall, but it motivates the audience to see the result of replacing the anxiety through the filter with the public sense. Thus, the play is the result of its the symbol of 1919 experience.

목차

Ⅰ. 서론: 미완의 혁명과 식민의 트라우마
Ⅱ. 위반과 전복의 프레임에서 발견되는 기미의 결여태
Ⅲ. 헤게모니의 균열과 간극을 드러내는 대안의 존재
Ⅳ. 결론을 대신하여: 검열과 배제의 경계너머
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0