메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yuying Kang (Shanxi Datong University) Dong-Jin Shin (Jeonju University)
저널정보
한국음운론학회 음성음운형태론연구 음성음운형태론연구 제25집 제3호
발행연도
2019.12
수록면
353 - 368 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to investigate listening anxiety experienced in foreign language learning to offer some insight into the instruction of better listening performance as well as some empirical evidence to support future listening training. 188 first-year English majors at Datong University participated as the subjects in the research, and listening anxiety was examined by questionnaire with the 5-Likert Foreign Language Listening Anxiety Scale (FLLAS). Quantitative data are analyzed with SPSS13.0. Descriptive statistics, reliability analysis, and correlation analysis are used in the analysis. The reliability analysis shows that FLLAS with Cronbach’s alpha of .839 is reliable. The correlation analysis indicates there is a significantly negative correlation between listening proficiency and listening anxiety at the .00 level. That is, when listening anxiety goes up, proficiency goes down, and vice versa. Some suggestions are put forward for pedagogical implications based on the research results.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Result and Discussion
5. Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-711-000266144