메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hye Jeong Yu (Dankook University)
저널정보
한국음운론학회 음성음운형태론연구 음성음운형태론연구 제25집 제3호
발행연도
2019.12
수록면
479 - 500 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the acquisition of English prosody by Korean learners. The present study tested the accuracy of assigning stress on words and the alignment implementation of nuclear accent in English produced by Korean learners of English. The alignment produced by Korean groups was compared by the following acoustic characteristics with those of native English speakers: (1) accented syllable duration; (2) timing of peak H* from the syllable onset; (3) timing of peak H* to the syllable offset; and (4) H alignment as a proportion of accented syllable duration. Ten Korean learners of English and three native English speakers produced initial stressed words and final stressed words in a narrow focus. The results of the study showed that the accuracy in assigning stress was correlated with English proficiency, and the Korean learners exhibited different peak alignment and duration patterns. The Korean learners tended to produce more falling (H*) or rising (L+H* or L*+H) tones depending on the voicing of the onset of the stressed syllable, and their H peak was delayed compared to that of the native English speakers.

목차

1. Introduction
2. Method
3. Result
4. Discussion
REFERENCES

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-711-000266088