메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진현 (인하대학교) 안형주 (두산산업차량) 안영철 (인하대학교) 이철희 (인하대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제28권 제4호
발행연도
2020.4
수록면
239 - 246 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2020.28.4.239

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The dynamic behavior of the standard forklift according to the various working modes must be analyzed. Especially, the vibration of the mast end must be analyzed as such vibration is the main cause of the dynamic load generated in the cylinders and the linkage parts during the lifting operation. In this study, virtual test simulation was done for the lifting operation mode, and the results were validated. The full range of dynamic models was considered in SIMCENTER 3D Motion, and the hydraulic circuit of the cylinders was modeled in AMESIM. A vehicle test was also performed, and the local z-acceleration and pitch degree in the inner mast, the hydraulic pressure in the main control valve, and the carriage displacement were measured for comparison with the simulation results. All the experiments on the two cases were performed using pneumatic and solid tires. In the case of the mast dynamic behavior, the data obtained from the two main axes of the IMU(inertial measurement unit) sensor were compared using FFT(fast Fourier transform) analysis. In the 1st and 2nd modes, the analysis error rate was up to approximately 7 %. As shown by these results, the hydraulic and dynamic behaviors dependent on the tire can be evaluated using the presented co-simulation analysis method.

목차

Abstract
1. 서론
2. 지게차 동역학 모델링
3. 작업부 유압 모델링
4. Co-simulation 구현
5. 시뮬레이션 및 실차 시험 결과
6. 결론
References

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-556-000507903