메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김달효 (동아대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제3호(통권 제105호)
발행연도
2020.6
수록면
834 - 843 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.6.32.3.834

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the approach to design the future classroom space based on the color and design principles of the classroom. In the color of classroom space, the possibility of using classroom color was considered based on the characteristics of color, classroom effect, and experimental results. In the design of classroom space, the applicability of classroom design was examined based on the design principles of future classroom space presented by major scholars. The implications of the color of the future classroom space are as follows: First, when studying the suitability of the color of the future classroom space, the diversity of colors should be sufficiently applied and analyzed. Second, it is necessary to analyze the suitability of color in classroom space according to school level and grade in various and comprehensive ways. Third, when designing the completeness of the color of the future classroom space, it is necessary to consider not only the wall color of the classroom but also the color of various equipment and tools suitable for it. Fourth, it is necessary to thoroughly control the experiment when conducting a study to verify the color effectiveness of the future classroom space (pre-post verification).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론 및 논의
References

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0