메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제48권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
38 - 47 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Virtual Reality (VR) has been applied to the educational fields as an effective visual material to evoke attention of the students. The purpose of this study is to analyze the pattern of visual attention based on how language information is presented when students are learning using VR content. Visual attention as measured using eye tracking and twenty-three junior high school students were participated in this study. It has been showed a higher value of fixation number and attention switching value when the text type as language information was presented in life science VR contents. In addition, the average fixation duration was increased when the narration type of language information was used for life science VR contents. Based on the results, the type of language information in life science VR contents can be confirmed to evoke learner's visual attention, such as selective attention, attention switching, and sustained attention. In Addition, this study may presumably provide the design of language presentation type utilizing VR contents in life science education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0