메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제92호
발행연도
2020.1
수록면
35 - 47 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the names and ranges of adjective(󰠏i/󰠏na adjectives) and verb conjugation forms in JapaneseⅠ textbooks as part of a study performed to identify whether the textbooks appropriately reflect what is presented in the 2015 Revised Curriculum. This study also analyzed the correlation between questions in evaluation materials and questions in the College Scholastic Ability Test by comparing the questions. The results of the analysis showed that JapaneseⅠtextbooks of the 2015 Revised Curriculum lack unity in the names of adjective conjugation forms and have a lot of problems in terms of the range of verb conjugation forms presented in the textbooks. Overall, JapaneseⅠ textbooks contain different names and ranges of adjective and verb conjugation forms and do not contain many of the conjugation forms that are used in basic communication expressions of the 2015 Revised Curriculum. In other words, this study found that the current educational content is not enough to get students prepared for the College Scholastic Ability Test. These problems need to be considered in improving the appropriateness of questions in the College Scholastic Ability Test and developing textbooks, and efforts need to be made to narrow the content and range in the curriculum of and Japanese textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0